6 кравців 18.02.21 енергоефективність № 13
Урок № 13
18.02.21 6 кравців
енергоефективність
Тема програми. Дослідження енергоефективності у
галузі.
Тема уроку. Шляхи підвищення потенціалу
енергоефективності навчального закладу
На сьогодні енергетичний
фактор є одним з головних чинників, що впливають на стан економічної ситуації
як в Україні, так і в кожному населеному пункті.. На
даний час енергозберігаючі технології впроваджуються практично у всіх галузях
економіки. Але, якщо для промислового виробництва реальним результатом
енергозбереження стає зниження енергоємності продукції, то в бюджетній сфері
стимулювати економію енергоресурсів значно складніше.
В умовах постійного
зростання цін на основні види енергоресурсів, особливої актуальності набувають
питання енергозбереження та підвищення енергоефективності в закладах та
установах, що фінансуються з міського бюджету.
Актуальність проблеми
енергозбереження для будівель бюджетних організацій, з одного боку, обумовлена
соціальною значущістю цих об'єктів, з іншого боку, марнотратне споживання
енергії та відсутність системного підходу до реалізації енергозберігаючих
заходів є одними з основних причин дефіциту бюджетів усіх рівнів. Зважаючи на
те, що останнім часом нові об’єкти бюджетної сфери в експлуатацію майже не
вводяться, основні резерви енергозбереження знаходяться у сфері вдосконалення
енергоспоживання раніше побудованих будівель бюджетних установ і економія
паливно-енергетичних ресурсів в закладах бюджетної сфери зростає пропорційно
виділенню на ці цілі коштів.
Слід відмітити, що для
більшості освітніх закладів, до основних функцій яких належить забезпечення
навчально-виховного процесу, енергоефективність – це не лише спосіб
заощаджувати бюджетні ресурси і кошти галузі, а й спосіб покращити здоров’я
вихованців та учнів навчальних закладів, що відповідним чином впливає на
повноту та якість одержаної ними освіти.
Протягом останніх років
спостерігається стійка тенденція до збільшення витрат з місцевого бюджету
на оплату тепла об’єктами бюджетної сфери і саме тому виникла
необхідність впровадження на цих об’єктах комплексної системи економії
тепла.
На жаль, до останнього
часу, незважаючи на потенційні резерви в сфері підвищення енергоефективності
будівель, проекти енергозбереження в бюджетній сфері обмежувалися лише
встановленням приладів обліку паливно-енергетичних ресурсів. Означені заходи, певною мірою, дозволяють знизити
експлуатаційні витрати на енергоресурси та воду, але не призводять до
підвищення енергоефективності будівель.
Основні напрямки та рівні вирішення
завдань скорочення енергоспоживання освітніми установами є:
- впровадження
енергозберігаючих заходів та технологій, перш за все, в тих установах, що є
найбільшими споживачами енергоносіїв та мають високу потенційну економічну
ефективність впровадження енергозберігаючих заходів;
- створення та
вдосконалення системи управління енергозбереженням через удосконалення
відповідних організаційних структур та внесення змін до пріоритетних напрямків
їх діяльності;
- забезпечення організації
контролю за впровадженням енергозберігаючих заходів;
- програмне планування та
моніторинг заходів з енергозбереження за допомогою впровадження системи
енергетичного моніторингу, енергетичної паспортизації установ.
Енергоощадні заходи:
- заміна вікон та зовнішніх
дверей на металопластикові з подвійним склопакетом Нові вікна та двері дозволять зменшити наднормові втрати
тепла та покращити зовнішній вигляд будівлі.
- відновлення теплової ізоляції трубопроводів
- встановлення тепловідбивних екранів між стінами приміщень і радіаторами.
- облаштування індивідуального теплового пункту
- заходи із санації
інженерних мереж.
Одним із заходів може булти встановлення на теплових вводах будівель систем
регулювання споживання теплової енергії в залежності від температури
зовнішнього повітря.
Домашнє завдання. Вивчити матеріал та написати доповідь на
тему. «Як, на мою думку, можна підвищити потенціал енергоефективності
навчальних закладів»
Викладач Максимова Т. В.
Комментарии
Отправить комментарий